wtorek, 25 grudnia 2012

Sernik

 Co tu dużo pisać SERNIK. Jest ciężki, ale nie mocno zbity, idealnie puszysty i kremowy zarazem.Ja upiekłam na kruchym spodzie, ale i bez niego wyjdzie super:)

Składniki:

  • 1 i 1/2 kg sera ( im lepszy tym smaczniejszy sernik- ja kupiłam w wiaderku aby sera już nie mielić)
  • 3 budynie śmietankowe
  • garść mąki pszennej( tak mam podane w przepisie... mniej więcej to 2 płaskie łyżki)
  • 1/2 kostki margaryny ( rozpuścić i wystudzić)
  • 6-8 jaj ( osobno żółtka i białka)
  • 40 dag cukru
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • ulubione bakalie - rodzynki sułtanki lub kandyzowana skórka pomarańczowa, ok. 1/2 - 3/4 szklanki
Wykonanie

Ser razem z cukrem, budyniem, maką, proszkienm do pieczenia  i żółtkami ubić mikserem na puszystą masę. Tak aby cukier się rozpuścił, dodać chłodną ale płynną margarynę. Białka ubić na sztywno i na koniec wymieszać delikatnie z masą serową . Dodać bakalie i wylać na blachę  wyłożoną papierem do pieczenia, wyrównać.

Piec w temperaturze 170ºC około 60 minut. Studzić w lekko uchylonym piekarniku, następnie włożyć na noc do lodówki.
Smacznego :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz