niedziela, 28 października 2012

Sernik gotowany


Szybki w wykonaniu, dobrze się kroi, może długo ,,poleżeć". Ciasto im starsze tym lepsze, (bardziej wilgotne) i to jest duży plus tego wypieku ( np. można upiec w środę , a w sobotę jak przyjdą goście jest gotowe;) ) Jak ktoś lubi sernik to warto wypróbować.

Składniki:

  • 3 1/2 szklanki mąki
  • 10 dag margaryny
  • 2 jaja
  • 1/3 szklanki cukru
  • 6 łyżek miodu
  • 8 łyżek mleka
  • 1 łyżeczka sody

Zagnieść wszystkie składniki i podzielić na 3 blachy. Piec 15 - 20 min. w 180 ºC do lekkiego zbrązowienia.

Masa serowa

  • 1 kg sera w wiaderku
  • 3/4 szklanki  cukru
  • 1 margaryna
  • 3 jaja
  • 1 budyń na 3/4l
  • 1/2 szklanki mleka

Ser, cukier, margarynę zagotować, mieszając ok. 10 min.
Roztrzepać jaja, dodać mleko i budyń, wszystko wymieszać i wlać do sera. Gotować jeszcze ok. 10 min. do zgęstnienia sera. Gorącym serem przełożyć suche placki.

Polewa czekoladowa

  • 4 łyżki cukru
  • 3 łyżki kakao
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
  • 10 dag margaryny/masła
  • 1 łyżeczka żelatyny ( rozpuścić w 1/4 szklanki gorącej wody)

Żelatynę zalać niewielką ilością gorącej wody. Wymieszać, do rozpuszczenia. Resztę składników zagotować. Dodać żelatynę do reszty masy. Wymieszać dobrze i przestudzić. Jak już lekko zgęstnieje, polać ciasto.

Smacznego:)


7 komentarzy:

  1. jak jest z tym miodem 8-6 łyżek a może coś brakuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziekuje za zwrócenie uwagi , już poprawiłam miało być 8 łyżek mleka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak myślałam że chodzi o mleko. Jednak chciałam się upewnić bo będę go piekła na święta.

    OdpowiedzUsuń
  4. O co chodzi z tym budyniem (1 budyń na 3\4 litra), domyślam się że chodzi o mleko. Mogłabyś napisać ile dokładnie go dodać (łyżka, dwie łyżki, itp.) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Z tym budyniem to jest tak, można kupić teraz taką większą porcję budyniu, inaczej mówiąc chodzi o 1 i 1/2 paczki budyniu ( nie pamiętam tak dokładnie jak to wagowo wygląda, ale myślę że jakieś 60g wystarczy tj 4 łyżki po 15g) mam nadzieję, że choć troszkę pomogłam.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam Twój sernik gotowany i wtedy dodałam cały mały budyń, czyli 40 g i wyszedł dosyć zbity. Jeśli dodam jeszcze więcej to będzie jeszcze bardziej twardy. A Ty napisałaś, że jeszcze więcej??? czy to nie pomyłka? Dziękuję, pozdrawiam, ps. Wspaniałe te Twoje torty ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak zastanawiam się nad tym budyniem, a może na to, że sernik jest zbity ma wpływ rodzaj sera. Naprawdę nie wiem co napisać, ja jak robiłam to dawałam ten duży budyń i nie pamiętam, aby był zbyt twardy.
    Dziękuje za miłe słowa.

    OdpowiedzUsuń