środa, 3 grudnia 2014

Pierniczki z aniołkami

                            
Pierniczki zrobiłam dla małych przedszkolaków. Pierniczki są  od razu miękkie nie trzeba czekać, aby zmiękły, Można je upiec na ostatnią chwilę ;) Przepis z tego blogu :)
Składniki ( mi wyszło 50 szt)
  • 400 g mąki pszennej 
  • 2 duże jajka
  • 130 g cukru pudru
  • 100 g masła, roztopionego i lekko przestudzonego
  • 100 g łagodnego miodu 
  • 1 łyżka przyprawy do piernika
  • 1 łyżka kakao
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej

Wszystkie składniki wsypać do naczynia, wymieszać i wyrobić (można mikserem). Ciasto może być klejące, ale nie dodawać mąki.
Ciasto rozwałkować na grubość 4 mm (nie cieniej), podsypując je małą ilością mąki - tylko tyle, by ciasto nie kleiło się do stolnicy.
Wykrawać różne kształty pierniczków. Układać je na blaszce w niewielkich odstępach. Piec w temperaturze 180ºC przez około 8 - 10 minut. Studzić na kratce. Dowolnie udekorować. Ja użyłam foremki, którą zakupiłam tu. Aniołki są z masy cukrowej.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz