sobota, 29 września 2012

Tort szachownica

 Smaczny, ciekawy i zaskakujący po rozkrojeniu torcik. Zrobi furorę, jeśli lubicie masy serowe.
Składniki
  • 6 jajek
  • 12 łyżek cukru
  • 9 łyżek mąki
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4,5 łyżki kakao
Biszkopt:
ja upiekłam 3 biszkopty:  każdy z 2 jajek,4 łyżek cukru, 3 łyżek mąki, pół łyżeczki proszku do pieczenia i 1,5 łyżki kakao ( białka ubiłam na sztywno dodałam cukier, potem już ręcznie wymieszałam z  żółtkami, proszkiem do pieczenia, mąką i kakao)
Piekłam w tortownicy o średnicy 24 cm
Ale może być każdy inny czekoladowy biszkopt ( najlepiej taki który najlepiej wychodzi:) )

Masa serowa:
  • 250 g serka mascarpone
  • 250 g serka białego drobno zmielonego ( ja użyłam "Mój ulubiony")
  • 20 g żelatyny ( 4 łyżeczki)
  • 200 g cukru pudru
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 100 ml mleka świeżego
  • 200 ml śmietany kremówki
  • 1 cytryna
Żelatynę zalać 50ml zimnej wody i odstawić do napęcznienia. W tym czasie do miski dodać serki, mleko i cukry,sok z jednej cytryny i skórka z niej otarta,  delikatnie wymieszać na gładką masę. ( Serek mascarpone nie lubi jak go się długo miesza, więc polecam ręczną trzepaczkę). Następnie na parze rozpuścić żelatynę i jak już jest płynna dodać do niej 2 łyżki masy serowej, szybciutko rozmieszać i połączyć z resztą masy. Teraz czas na bita śmietanę ubć ją i połączyć z tężejącą masą serową.
Wykonanie
Jeden blat zostawić na spód ciasta, a z 2-ch  pozostałych powycinać okręgi ( ja przykładam miseczki i tak wokół nich wycinam, ostatnia zazwyczaj jest szklanka )  

Teraz układam na przemiam okrąg ciasta masa serowa i ciasto, i tak do końca tzn na przemian. Wyjdzie 5 warst. Resztą masy obsmarowaćboki i wierzch ciasta , oraz ozdobić wg własnego uznania, ja miałam więcej bitej śmietany i ją wykorzystałam do wykończenia :)

Smacznego:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz