sobota, 27 czerwca 2015

Ciasto z bezami i masą kajmakową

Biszkopt
  • 5 jaj
  • 3/4 szkl. cukru
  • 1/2 szkl. mąki
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia


Warstwa śmietanowa
  • 500 ml śmietany kremówki 30-36%
  • 1-2 łyżki cukru pudru
  • 2 łyżeczki żelatyny ( żelatynę zalać 1/4 szklanki wody i odstawić do napęcznienia)
Masa
  • 200 dag bez
  • 1 puszka mleka kajmakowego
  • 1 margaryna
  • 2 łyżeczki żelatyny

Dodatkowo

  • kilka kostek czekolady


Wykonanie
Z podanych składników upiec biszkopt. Odstawić do wystygnięcia.
Margarynę ubić na puch, dodawać po łyżce zimne mleko, a na końcu żelatynę( można dodać trochę alkoholu) do gotowej masy dodać rozkruszone bezy wymieszać i wyłożyć na biszkopt.Ubić śmietanę dodać cukier i żelatynę. Wyłożyć na ciasto posypać startą czekoladą.

Przepis na blaszkę 25x35

Smacznego :)




6 komentarzy:

  1. Witam, pod nazwą "mleko kajmakowe" kryje się gotowa masa krówkowa czy mleko skondensowane słodzone?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja użyłam już gotowego mleka kajmakowego, ale oczywiście można kupić puszkę mleka słodzonego w puszce i go ugotować :) ( mi zawsze na to brakuje czasu ;) )

    OdpowiedzUsuń
  3. Margaryne czy lepiej maslo??

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie robiłam na maśle, więc nie mam porównania. Ale jak ktoś nie lubi margaryny to masło jak najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  5. A co zrobić by bezy sie nie rozplywaly

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi jeszcze się nigdy nie rozpłynęły, dodaję sypką żelatynę i wszystko się ładnie trzyma.

      Usuń