sobota, 8 września 2012

Bezy

Wczoraj po południu, postanowiłam wykorzystać białka, które pozostały po ostatnich wypiekach i powstały bezy. Dodam tylko, że zawsze się udają:) 


Składniki:
  • 6 białek
  • 1,5 szklanki cukru
  •  szczypta soli
 Białka  umieścić w misie miksera, dodać szczyptę soli i cukier. Misę ustawić nad kąpielą wodną. Cały czas podgrzewając, mieszać  łyżką, tak długo, aż cukier w białku całkowicie się rozpuści (najlepiej sprawdzić to  rozcierając pomiędzy palcami nie powinno być wyczuwalnych ziarenek cukru). 
Białka z cukrem ubić dokładnie w mikserze (końcówką do ubijania białek, przez około 10 minut), aż masa będzie bardzo gęsta, a beza całkowicie zimna.
Potem gotową masę włożyć do worka i wyciskać beziki na blachę, ja wyciskam je na papier do pieczenia. Suszyć w piekarniku ok 1,5 godziny  w 120ºC
a potem przypomniałam sobie jak kiedyś czytałam  jak się robi lemon curd i długo się nie zastanawiając prędziutko go zrobiłam.............. jest przepyszny. Uwielbiam takie budynie i teraz już wiem , że często będzie u nas w domku gościł ;)


koniec końcem posmarowałam beziki cytrynowym kremem i wyszły rewelacyjne, a oto finałowe zdjęcie.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz